2009. november 28., szombat

Cupcake variációk


Hát megpróbálkoztam én is a cupcake gyártással, ami ugye nem más mint kevert tészta puccos dekorációval. Most csak azt tettem rá díszítésnek, ami maradékot találtam. A tészta citromos-joghurtos, hogy ellensúlyozza az édesebb krémet a tetején. Nekem kicsit lötyögős lett a krém éppen azért, mert nem az iszonyú édes sima vajas krémet használtam, mint az amcsik, hanem került bele egy kis krémsajt is lágyításnak. Egy kávé mellé nőcis beszélgetésekhez nagyon fini. :)

Hozzávalók a tésztához:

(12 darabhoz)

1 tojás

15 dkg cukor

1 citrom

1,5 dl joghurt

25 dkg liszt

1 csomag sütőpor

11 dkg olvasztott vaj

 

A krémhez:

10 dkg vaj

porcukor (amennyit felvesz)

vaníliakivonat

csipet só

1-2 evőkanál krémsajt

 

Elkészítés:

Az egész tojást habosra keverjük a cukorral, majd belereszeljük a megmosott citrom héját és kicsavart levét. Kézi habverővel hozzákeverjük a joghurtot és apránként a sütőporral összeszitált lisztet. Ha már szép sima, csomómentes, hozzáadjuk a felolvasztott majd langyosra hűtött vajat. Szükség esetén joghurtot adhatunk még hozzá, ha úgy ítéljük meg, hogy túl sűrű a tészta. Papírformákkal kibélelt muffinsütőbe kanalazzuk, majd előmelegített sütőben kb 20 perc alatt tűpróbáig sütjük.

A krémhez gépi habverővel habosra keverjük a hozzávalókat, a porcukrot érdemes fokozatosan adagolni, nehogy túl sűrű legyen, mert akkor nem lesz szépen formázható. Ha már se nem túl lágy, se nem túl sűrű, csillagcsöves nyomózsákból a kihűlt tészta tetejét kidíszítjük.

1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails