2019. november 13., szerda

Krémes puffancs gránátalmaöntettel




Hihetetlenül gigantikus gránátalmához jutottam, ezért elkapott a hév, hogy gyorsan mindenféléket gyártsak belőle.
Mióta saját műhelyem van, gyakorta előfordul, hogy egyes alapanyagokból többlet keletkezik, azaz lejárat közeli friss árut kell saját felhasználásra elsütögetni. Így jártam most egy fél doboz mascarponéval, ezért gyorsan el is határoztam, hogy ő lesz az első áldozata gránátalmás ámokfutásomnak. 😀



Könnyű, puha fánkocskákat képzeltem el első körben, amit rögtön formába is öntöttem. Csináltam egy gyors próbasütést, melynek során kiderült, mit változtassak az arányokon, így az alábbi recept úgy érzem már tökéletes lett.
A kis puffancsok mellé rittyentettem egy szirupos gránátalmaöntetet, amit nem kell sokáig főzni, hogy maradjon vitamintartalma is, ennek okán csak addig rotyogtattam, míg a magocskákból kicsorduló lé kissé be nem sűrűsödik. Aki nem szereti a magokat elrágcsálni (én imádom!), az nyugodtan leszűrheti, de szerintem így finom és gyönyörű, ahogy van.
Ebből az adagból nekem 15 db puffancsom lett, de ez ugye attól is függ, ki mekkora golyócskát gömbölyget a masszából.
Jó étvágyat! :)


Krémes puffancs gránátalmaöntettel

Hozzávalók:

A puffancsokhoz:
150 g mascarpone
2 evőkanál kristálycukor
1 db tojás (M-es méret)
150 g finomliszt
1 kávéskanál vaníliakivonat

Az öntethez:
130 g gránátalma-mag
2 evőkanál barna cukor
1 evőkanál citromlé
1 evőkanál Golden syrup (mézzel helyettesíthető)



A puffancsokhoz kikeverjük a mascarponét a cukorral, hozzáadjuk a tojást és a vaníliát. Habosra keverjük, majd hozzászitáljuk a lisztet és kidolgozzuk a tésztát. Laza, puha massza lesz belőle, melyből egy fagyiskanál segítségével kis gombócokat adagolunk egy liszttel beszórt tálkába. Lisztezett kézzel kigömbölyítjük a kis gombócokat és negyed órára hűtőszekrénybe tesszük.
Alaposan felforrósítunk olajat egy mélyebb edényben és belehelyezzük a gombóckákat. Ha már egy kis kérek képződött a puffancsokon, kicsit visszavesszük a lángot, hogy a belseje is alaposan át tudjon sülni. Sütés közben egy kis szűrőkanállal forgatjuk, hogy minden oldaluk megpiruljon, míg fel nem emelkednek az olaj felszínére. Jó pirosra fognak sülni, de nem kell aggódni, csak arra vigyázzunk, hogy ne égjenek meg.
Papírral bélelt jénaiba, vagy kerámiaedénybe szedjük az alaposan lecsepegtetett puffancsokat.

A gránátalmát egy kisebb nyeles edényben főzni kezdjük a citromlével és a barna cukorral. Ha már jól kiengedték a magok a levüket és a cukor is feloldódott, hozzáadjuk a szirupot és kicsit besűrítjük vele a gyümölcsöt.
Ha az öntet már langyos, tálalhatjuk is a puffancsok mellé, akár a tányért dekorálva, akár kis tálkában.

Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails