2010. január 9., szombat

Banános nyaflaty – avagy mit kezdjünk a potyadék piskótával



Nekem tortasütés közben, gondolom, mint másoknak is, mindig marad egy kis piskóta, amit innen-onnan le kell faragni. Ebből a maradékhasznosításból született – Tigris után szabadon :) – ez a banános nyaflaty, ami igazából pohárkrém. Jól megpakoltam mindennel, mert ha már olyan szomorú a sorsom, hogy elviszik a tortát, nekem meg nem marad semmi, meg kell valahogy vigasztalnom magam. :)))

Hozzávalók:

csokis piskóta

2 dl habtejszín

porcukor

fél tábla fehér csoki

1 banán

amaretto likőr

darált mogyoró

Tehát úgy készült, hogy a maradék csokis piskótát felkockáztam apró kockákra. A tejszínbe fehércsokit olvasztottam, majd miután kellőképpen kihűlt, felvertem kemény habbá. A banán felét pépesítettem és a fehércsokis krémhez kevertem. A tejszín másik felét felvertem kevés porcukorral kemény habbá egy csepp amaretto likőrrel. A piskótakockák felét leraktam a pohár – ez esetben konyakos – aljára, majd meglocsoltam egy kevés amaretto likőrrel. Erre jött egy réteg fehércsokis-banános tejszínkrém, majd kiraktam egy sor felkarikázott banánnal. A következő réteg a likőrös hab, majd ismét piskóta, banán és banános krém. A tetejére újra a likőrös hab került, majd, hogy ha már lúd, legyen kövér, megszórtam egy kis darált mogyoróval és egy szeletke banánchipsnek támasztott kis fehércsoki-dísszel dekoráltam. Egy kicsit dermed a hűtőben és máris ehető.

Tudom, hogy ez már túl sok lehet egyeseknek, őket kérem, lapozzanak tovább nyugodtan, akinek meg időnként előtör a hedonista énje, fogadja szeretettel. :)


2 megjegyzés:

  1. Aaaaah, de nagyokat nyelek itt... Szintén Tigris után szabadon: "Ez olyan nyilem-nyalom dolog, apacuka-féle!" :)

    VálaszTörlés
  2. Pontosan. :))))) Látom otthon vagy a témában!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails