2010. október 26., kedd

Tejszínes-ánizsos körtetorta



Valami körtéset szerettem volna, gondoltam akkor már legyen torta, de most magunknak. Könnyű tejszínes, nem túl édes, de fini.
Sajnos a körtének nem elég karakteres az íze egy krémben, ezért külön töltelékként próbáltam belecsempészni, hogy kellően érezni lehessen, a tesztcsapat szerint ez így nagyon jó ötlet volt. :) Nagy szerencsétlenkedve még a sütőben való körteaszalással is megpróbálkoztam, melynek egyetlen vállalható eredménye ez az árva kis szelet a mellékelt fotón...
A végül tortába került réteg tulajdonképpen egy ánizsos körtekompót pürésítve. A csillagánizs a tejszínes krémben is felfedezhető, hogy jobban harmonizáljanak egymással az ízek.


A tésztát normál piskótával is helyettesíthetjük, én itt egy kevert tésztát készítettem.
A mennyiség csak egy 18-as átmérőjű formához elegendő, ha valaki kipróbálja a receptet és nagyobb formában gondolkodik, egyszerűen csak duplázza meg az itt leírtakat.

Hozzávalók a tésztához:

2 tojás
12 dkg cukor

1 csomag vaníliás cukor, vagy 1 kávéskanál vaníliakivonat
1 dl tej
18 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor
10 dkg olvasztott vaj

a körtés réteghez:
1 nagy körte
1 dl víz
10 dkg cukor
1 szem csillagánizs

a tejszínes krémhez:
2 dl tej
2 evőkanál barnacukor
1-2 szem csillagánizs
1 kávéskanál vaníliakivonat
2 tojás sárgája
2 evőkanál étkezési keményítő
2 dl habtejszín
(sanda gyanú esetén habfixáló :))

+ 2 dl tejszín a díszítéshez

A tésztához kikeverjük a tojások sárgáját 8 dkg cukorral, a vaníliáal, és hozzákeverjük a tejet. A lisztet összeszitáljuk a sütőporral és gépi habverővel a tojáskrémhez keverjük. A langyosra hűlt olvasztott vajjal krémesre keverjük. A tojások fehérjét felverjük a maradék 4 dkg cukorral és óvatosan a masszához forgatjuk.

Egy 18 cm átmérőjű tortaforma aljára szabunk egy kerek sütőpapírt és a tésztát a formába töltjük. Gázsütő 5-ös fokozatán tűpróbáig sütjük, majd hűlni hagyjuk, míg a töltelékeket elkészítjük.




A körtét megmossuk, meghámozzuk és feldaraboljuk. A vízből és cukorból a csillagánizzsal szirupot főzünk, a körtét beletesszük és fedő alatt puhára főzzük. Langyosra hűtjük és kézi botmixer segítségével pürésítjük, majd hűtőbe tesszük, míg elkészítjük a krémet.

A tejet a barnacukorral, a csillagánizzsal és a vaníliakivonattal felforraljuk. A tojások sárgáját kikeverjük a keményítővel és segítségével tejet besűrítjük. Kevergetés mellett kihűtjük. A tejszínt keményre verjük, ha túl lágynak tűnik, egy kis habfixálóval vagy zselatin fix segítségével javítunk az állagán. A tejszínt kézi habverő segítségével a krémbe forgatjuk és a hűtőbe tesszük, míg felvágjuk a piskótát.

A kihűlt tésztát 4 egyforma lapba vágjuk. A körtepürével és a tejszínes krémmel felváltva rétegezzük, míg el nem fogy, de ügyeljünk rá, hogy egy kanálnyi a tetejére is maradjon.

Tortagyűrűbe foglaljuk és hűtőben 1-2 órát dermesztjük.

A tortakarikát körben éles késsel meglazítjuk, levesszük, a tortát tálra helyezzük, külsejét tejszínhabbal bevonjuk és tetszés szerint díszítjük.



7 megjegyzés:

  1. idevele egy szelettel. hadd kapom be.
    szét kell nézzek mi a helyzet körtefronton, s ha a posta késne, inkább elkészítem. valamelyik csajom csak besegít. ha mást nem, nyalakodásban tuti.

    VálaszTörlés
  2. Fú de guszta. Imádom a körtét. Én is kérek egy szeletkével ^_^

    VálaszTörlés
  3. Ez aztán jól néz ki! Kérek én is egy szelettel :)

    VálaszTörlés
  4. Töredelmesen bevallom, mostanában nem jártam erre, de nem is értem, hogy miért.:S Jó pár bejegyzést vissza kellett néznem, amiről lemaradtam.
    Hihetetlen vagy! Annyi szuper ötleted van, és meg is valósítod mindet torta formájában. Kreatív és roppant ügyes vagy.:)
    Amihez te hozzákezdesz, abból tuti, hogy valami mesés torta kerekedik.

    VálaszTörlés
  5. Szuper ötleteid vannak!!!
    Na megyek is körtevadászatba, így a tejszínnel.........nyami-nyami!

    A kivitelezés pedig megint *5.

    VálaszTörlés
  6. Köszi Mindenkinek! Látom felborzoltam a kedélyeket. :))) Vigyázat, túl könnyű, ezért gyorsan csúszik! ;)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails