2011. április 4., hétfő

Kókuszos-kiwis túródesszert




A korábban citrommirtusszal és mandarinzselével készült panna cottám továbbgondolása ez a kis túrós desszert. Egyszer már elkészítettem, de akkor nem voltak igazán jók az arányok, kicsit sűrűre sikeredett, ezért most újra nekifutottam és most már jó lesz. :)Valahogy úgy gondoltam, hogy a kókusz és a kiwi illeni fognak egymáshoz és szerencsére jól sejtettem, mert szépen harmonizálnak benne az ízek, persze ez a kiwi fajtájától is függ. Nekem enyhén savanykás, szép rugalmas példányokat sikerült kifogni, így jól működött az elmélet.

A kiwivel egyébként vigyázni kell, mert ahogy az ananászkrémes-keserűcsokis desszertemnél is írtam, akárcsak az ananász, úgy a kiwi is, bromelintartalmuknál fogva nem szívlelik a zselésítést, ezért előtte hőkezelésnek kell kitenni, én egyszerűen csak rotyogtattam egy keveset.


Kókuszos-kiwis túródesszert

Hozzávalók 4 adaghoz:

2 dl tejszín


2 evőkanál porcukor


2 evőkanál kókusztejpor

1 evőkanál kókuszreszelék

5 dkg krémes, vagy szitán átpasszírozott tehéntúró

1 teáskanál zselatinpor

1 evőkanál víz


a zseléhez:


1 közepesen érett kiwi

1 teáskanál porcukor

fél dl víz

1 teáskanál zselatinpor

A tejszínt a cukorral, a kókuszreszelékkel és a kókusztejporral felfőzöm, majd félreteszem. A zselatint feloldom a vízben, hagyom kicsit megduzzadni, majd a meleg tejszínes keverékből egy evőkanálnyit hozzáadok, elkeverem, majd hozzáadom a keverékhez. Az egészet összekeverem a túróval.


A kiwit meghámozom, karikákra vágom. Kiválasztok négy szép szeletet, amit egészben hagyok, a többi kiwihúst villával összetöröm. Egy evőkanálnyi vízben feloldom a zselatinport. A kiwit, levével együtt és a maradék vízzel felforralom. Ezen a ponton nem árt egy kóstolás, mert nem minden kiwi elég zamatos, így lehet még cukorral édesíteni, vagy kevés citromlével savanykásítani, ízlés szerint. Az egész szeleteket kiveszem, a maradék kiwipürét pedig leszűröm és összekeverem a feloldott zselatinnal. Langyosra hűtöm.

Négy szufléformát, vagy más edénykét vékonyan kiolajozok és az aljukba egy-egy karika kiwit helyezek. A folyadékkal a szeletek magasságáig feltöltöm az edénykéket és a hűtőbe helyezem. A zselé negyed óra alatt szépen megdermed, ekkor feltöltöm a kókuszos-túrós folyadékkal.

Fél-egy óra alatt összedermesztem, majd körben vékony pengéjű késsel meglazítva kifordítom a formából és tálalom a desszertkéket.

3 megjegyzés:

  1. kókuszzsír (házi készítés) használható szerinted? sajnálok annyi pénzt kókusztejporért.
    de ez a desszert nagyon vonzana amúgy.

    VálaszTörlés
  2. Háááát... a kókuszzsír szerintem nem az igazi, inkább több kókuszreszelék és akkor azt leszűröd, de akkor azzal kicsit talán tovább érdemes főzni, hogy jól kioldódjon. Igen, sajna én is drágállom a kókusztejport. :(

    VálaszTörlés
  3. A kókuszt és a kivit együtt én nagyon szeretem, ezt is nagyon szeretném, cserélünk?

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails