2012. február 18., szombat

Tolófánk narancsos-fahéjas mázzal



Lassan lefut a farsangi szezon, és most jöttem rá, hogy én még semmilyen fánkot sem csináltam az idén.
Gyorsan pótoltam a dolgot ezzel a kis tolófánkkal, aminek nagyon kis könnyű, olajban sütős tésztája van. Gyorsan átsül, így nincs igazán ideje beszívni az olajat, ezért még a kis cukormázat is elbírja magán.

A recept eredetije az Édességek című Nova szakácskönyvek sorozatból származik, ahol nagyon jó kis égetett tészta recepteket találni. Ehhez azt írták, hogy kissé bonyolult. Ezen jót rötyögtem, ugyanis a pihentetéstől eltekintve seperc alatt megvoltam vele, azok a bonyolultak, amiknek saját kútfőből szoktam nekiállni. :)
Az elkészítés módja persze nálam máshogy zajlott, mert a könyv holmi olajsütő készüléket ír, meg kókuszzsírt sütőanyagnak. Hát én ezt megoldottam sima napraforgóolajjal serpenyőben, nem hiszem, hogy csorbát szenvedett volna a minősége. Nekem 15 darab jött ki ebből a mennyiségből.

Egy narancsos-fahéjas kis mázat találtam ki hozzá, nagyon fincsi volt.


Tolófánk narancsos-fahéjas mázzal

Hozzávalók a fánkhoz:
5 dkg vaj
2,5 dl víz
csipet só
12,5 dkg liszt
3 tojás

a mázhoz:
20 dkg porcukor
fél narancs leve
csipetnyi fahéj

+ napraforgóolaj a sütéshez

Egy kis lábasba tesszük a vizet és a vajat, megsózzuk és felforraljuk. Ha az utolsó darabka vaj is felolvadt, beleszórjuk a lisztet, fakanállal jól elkeverjük és addig kevergetjük, míg a tészta gombóccá nem áll össze és el nem válik az edény falától.
Az edényből áttesszük egy tálba a tésztát, picit hagyjuk hűlni, hogy langyosabb legyen, majd az összehabart tojásokat apránként hozzáadva gépi habverővel kidolgozzuk.
A tésztát letakarjuk és fél órát pihentetjük.
Az olajat felforrósítjuk. A tésztát csillagcsöves nyomózsákba töltjük és egy kisebb tálcán, olajjal megkent sütőpapírra kis gyűrűket nyomunk a tésztából. A forró olajba kis vékony pengéjű kés segítségével rácsúsztatjuk a tésztagyűrűket és mindkét oldalukat aranyszínűre sütjük.

A porcukrot simára keverjük a narancslével és a fahéjjal, majd ecset segítségével bekenjük a kisült fánkok tetejét. Frissen fogyasztandó.

3 megjegyzés:

  1. Ezt a fánkot már régen tervezem kipróbálni...
    Nagyon tetszik a cukormáz ötleted hozzá. :)))

    VálaszTörlés
  2. Oh my! these look delicious, I love how the glaze looks on top!

    Hugs

    VálaszTörlés
  3. Petra, érdemes mindenképp! Én is azt hittem, hogy sokkal bonyibb lesz, aztán pikk-pakk megvolt. :) Azért az a cukormáz kell rá, mert amúgy nem édes.

    Thank you Mari! Try the recipe! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails