2017. október 16., hétfő

Sütőtökös kenyér sós karamellöntettel



Itt van újra a sütőtökszezon!
Én már nagyon vártam. :)  Ti hogy vagytok ezzel?
Érdekes, hogy önmagában nem nagyon szeretem sütve, úgy már émelyítően édes nekem, pedig emlékszem gyerekkoromban betegre zabáltam magam vele. Lehet, hogy pont ez volt a baj... :D
A sütőtök krémlevest minden formájában imádom viszont, ezer féle módon fűszerezve és a feltéteket variálva a végtelenségig. Süteményben is ínycsiklandozó tud lenni, ha az ember eltalálja a megfelelő arányokat persze és megbolondítja ezzel-azzal.

Szóval most egy teasüteménynek való jó kis sütőtökös kenyeret sütöttem, ami a recepttel együtt a Fem3Caféban debütált a múlt héten.


A recept nagyon egyszerű, összesen 20 dkg sütőtököt tartalmaz, nem túl sok cukorral, mert a tök is megadja már azt az édeskés ízt, amire szükségünk van. Most a fűszerezést sem toltam túl, fahéjat és őrölt szegfűszeget használtam.
A tököt érdemes sütve felhasználni, úgy jobban kijönnek a zamatok, de ha nincs időnk rá, meg is főzhetjük, a lényeg, hogy pürésítsük, amint megpuhul, hogy simára tudjuk dolgozni a tésztában.


A süti frissen a legfinomabb, de akár még 5 nap után is élvezhető, ha hűtőszekrényben tartjuk és szobahőmérsékleten hagyjuk kiengedni. A kenyér magában is finom, de a sós karamellával meglocsolva megkapja azt a bizonyos extrát, ami majd úgy felmelegít minket a hűvös őszi estéken. ;)
Próbáljátok ki, pikkpakk megvan! :)


Sütőtökös kenyér sós karamellöntettel

Hozzávalók egy normál kenyérformához:

2 tojás
20 dkg barna nádcukor
10 dkg vaj
20 dkg sütőtökpüré
25 dkg finomliszt
5 dkg darált dió
1 kiskanál őrölt fahéj
1 csipet őrölt szegfűszeg
1 csipet só
2 teáskanál sütőpor

A sós karamellás öntethez:

10 dkg kristálycukor
1 dl tejszín
5 dkg vaj
fél kávéskanál tengeri só

durvára vágott pörkölt dió

A vajat habosra keverjük a nádcukorral, majd hozzáadjuk a tojásokat. A kihűlt sütőtökpürét is hozzáadjuk. Összekeverjük a száraz hozzávalókat és az egészet simára dolgozzuk.
Sütőpapírral bélelt kenyéformába simítjuk és 180 fokra előmelegített sütőben körülbelül 25 perc alatt tűpróbáig sütjük.

Az öntethez világosra karamellizáljuk a cukrot és forró tejszínnel fokozatosan felöntjük. Amint egészen feloldódott a cukor a tejszínben, apránként hozzáadjuk a kisebb darabokra vágott szobahőmérsékletű vajat és végül a sót. Simára keverjük és máris locsolhatjuk a felszeletelt kenyérre. 
Pörkölt dióval megszórva tálaljuk.




1 megjegyzés:

  1. Igen, végre beköszöntött a sütőtök szezon! Csípős őszi időben kellemes ilyen sütikét majszolni a finom mentás tea mellé. :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails