2018. szeptember 24., hétfő

Segítsüti 2018 - Feketeribizlis-likőrös torta cukorvirágokkal


 Immár ez a 9. év, hogy a Segítsüti  őszi sütisütő csapatát erősíthetem, hogy repül az idő!

Idén a Bókay Gyermekklinikát támogatjuk, a cél, hogy a lelkes licitálók segítségével egy kapnográfot vásárolhassunk az intenzív osztályra, mely műszer azt segíti majd elő, hogy a beteg gyerekek tüdejének állapotát folyamatosan nyomon követhessék, elkerülve ezzel a gyakori, nem ritkán fájdalmas vérvételeket.
Tehát a cél ismét nagyon nemes, ezért kérek mindenkit, hogy lehetőség szerint ossza meg az árverés hírét!

Idén egy karakteres feketeribizli tortával készültem.
Sajnos az előző 8 évben már kimerítettem minden olyan jellegzetesen őszi alapanyagot, ami eredetileg a koncepcióm része volt, most kénytelen voltam már új összetevőkhöz nyúlni.

Abból kiindulva, hogy beköszöntött a hűvösebb őszi idő, eszembe jutott, hogy ilyenkor mindenkinek bevillan az immunrendszer erősítésének szükségessége, hogy felvértezzük szervezetünket a téli hidegek ellen. A feketeribizli köztudomásúlag a leggazdagabb C-vitamin forrás a bogyós gyümölcsök közül, így egy igazi vitaminbombát kap, aki az én tortámra licitál majd! :)

Én minden évben feltöltöm a fagyasztót ezzel az ízletes gyümölccsel, tavaly még feketeribizli likőrt, ún. Creme de Cassist is készítettem, amiből még egy egész üveg várja, hogy desszertekben éledjen újjá.
Omlós vajas tésztában feketeribizli likőrös feketeribizli betét, majd fehér csokis-mascarponés-ribizlis könnyű krém alkotják a tölteléket. A tortát rusztikusra fazoníroztam és cukor-ribizlicsokrokkal, valamint habcsókokkal díszítettem.

Licitálni itt lehet a finomabbnál finomabb sütikre: https://segitsuti.hu/sutiarveres/licitek


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails