2011. február 25., péntek

Torta régészet témakörben




Állatrégésznek készült ez a tortám, jó nagy, minimum 25 fős kivitelben. Kicsit kisebbre terveztem de ekkorára nőtt. :)
Barátnőm intézte a munkahelyére és az volt a kérés, hogy lehetőleg disznócsontot ábrázoljon.

Szokás szerint megintcsak belevetettem magam a téma tanulmányozásába, legalábbis fotónézegetés szintjén, még jó, hogy van két unokatesóm is, akik az Állatorvosin végeztek, így küldtek nekem pár képet csontvázakról.
Sajnos 3D képek nem nagyon vannak, vagy ha igen, nem minden szögből, így csak egész felületesen bírtam elképzelni, hogy is fog kinézni ez tortában. Gondoltam a kis lábszárcsontok és egyebek nem mutatnának valami jól, ráadásul azokból nem is lehetne megismerni, hogy disznóról van szó, így végül a koponya felső része mellett döntöttem. Valahogy úgy képzeltem el, mint a sivatagban a bivaly-, vagy bölénykoponyákat, belesüppedve a homokba. :)

Mivel mindennek ehetőnek kell lenni egy igazi tortában, magát a koponyacsontot is úgy kellett megoldanom, hogy fel lehessen vágni, ezért azt piskótamasszából formáztam meg. Ha csak simán cukorból lett volna, lehet, hogy élethűbb lenne, mert akkor a szemüregeket egészen ki lehetett volna lukasztani, így meg csak árnyékolással tudtam érzékeltetni, hogy ott egy üreg van.
A lényeg a lényeg, hogy a hölgy végül megismerte ezt a csontot és állítólag nagyon meghatódott. :)


A torta deszkaborítást utánzó oldala kakaóval színezett fondantból volt, ami nagyon jól harmonizált ízben is a belsőleg csokikrémes csokitortához. A "földet" sima és kakaós keksz durvára darálásával oldottam meg, és mivel az egész tetejét ez borította, oda már nem is került fondant, csak a kekszmorzsa a krém tetejére. Sajnos én nem tudtam megkóstolni, de a visszajelzések alapján ez így volt tökéletes, mert a krémessége és a ropogóssága is megvolt így, ami általában mindenkinek bejön egy édességnél. :)

A "láda" oldalát olvasztott csokival ragasztottam össze, a szerszámok szintén házi cukormasszából készültek.




29 megjegyzés:

  1. Zseniális, nagyon jól néz ki! Mivel festetted a koponyán a foltokat? Airbrush-al vagy simán ecsettel, szivaccsal?

    VálaszTörlés
  2. b@sszus...rá nem jöttem volna, hogy a láda az nem fából van, meg a homok is ehető.
    ez így eszméletlenül tökéletes.

    VálaszTörlés
  3. Pixie, ez messze túlmegy azon a határon, amit még elismerésként szavakbe lehetne foglalni :)) valahol az eszméletlen és a végtelen között tudnék megjelölni több pontot is :) nagyjából ott, ahol az ehhez való türelem is gyökeredzik :))) zse-ni-á-lis!!

    VálaszTörlés
  4. Kicsit brutális az összhatás, de ez csak azért van, mert hihetetlen élethűre sikeredett, minden.:)
    Gondolom a hölgy nem a csonttól érzékenyült el?:P

    VálaszTörlés
  5. Eszméletlen jól néz ki, nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  6. cool, looks so real

    VálaszTörlés
  7. Hihetetlen!!! Eszembe se jutott, hogy ez egy ehető torta lenne, annyira élethű. Csak az volt kicsit gyanús, hogy mit keres a gasztro.blog-on egy ilyen kép. :) Aztán megláttam a nevedet, és összeállt a kép. Félelmetesen igazi...

    VálaszTörlés
  8. Pixie, kész vagyok tőled ismét..........eszméletlen ez a torta!!!

    VálaszTörlés
  9. Hát ez elképesztő jó lett!

    VálaszTörlés
  10. Unalmasan fogok hangzani a sok kommentelő után, de ez tényleg zseniális! Nem is gondoltam, hogy ilyen szupi lesz, pedig a korábbi műveid alapján igazán nincs mit meglepődnöm, de hát olyan nehéz volt elképzelni, hogyan lesz a disznócsontból torta... Nagyon ügyin megoldottad, a homok meg a pemzli különösen tetszik! :)

    VálaszTörlés
  11. Hát én csak ámulok és bámulok. Ez eszméletlen jó lett! Nagyon élethű :)

    VálaszTörlés
  12. Hát ez elképesztő! Nagyon találékony és ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon jó lett, főleg a homokos kavics (meg a láda, meg a csont). Jobban meg kellett néznem a képet, hogy ez tényleg torta és csak a szerszámokból látszik, hogy nem igazi.
    Gratulálok, tényleg mestermű.

    VálaszTörlés
  14. Elképesztően ügyes vagy! :))

    VálaszTörlés
  15. Najóóóóóvannn!! :D :D MARHA jóóóó!!! Azaz DISZNÓ szerencséje van annak, aki ezt élőben is láthatta, mert így képen is nagyon ÁLLAT!!! Puszi nektek!

    VálaszTörlés
  16. Nagyon kedvesek vagytok, nagyon szépen köszönöm mindenkinek! Úgy el vagyok kényeztetve! :)

    Köszönöm Zsuzsanna! Bár úgy lenne! :D
    Köszi Mimi! Igen, airbrush, bár elég béna vagyok benne, sajnos nem nagyon van lehetőségem gyakorolni.
    4Gyerek, nagyon köszi! :)
    Igorka! Drága vagy! Ilyen speckó és emelkedett megfogalmazású dícséretet még sosem kaptam. :)))
    Ms.Poppy, köszönöm Neked is! :) Igen, én is úgy sejtem, hogy nem csak a csont volt az, amitől meghatódott. :)
    Köszi Ditta!
    Köszönöm Flatcat!
    Köszi Dia!
    Thank you Cccris!
    Bea! Aranyos vagy, köszi! :)
    Köszi Juci!
    Köszönöm Anazar!
    Köszi Elif!
    Veronkám, köszi a szakmai útmutatást! :) Nélkületek ez nem jöhetett volna létre!
    Köszi Anyatigris!
    Araniel, köszike! :)
    Köszönöm Éva Neked is!
    Köszi Menta! :)))

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm Alexandra! Téged kifelejtettelek, bocsánat! :) Nagyon kedves vagy!

    Köszi Zsuzsi! Én is puszillak benneteket! :))

    VálaszTörlés
  18. Csak ismételni tudom az eddig elhangzottakat, azt hittem, hogy valódi, életemben nem gondoltam volna, hogy a homok és a szerszámok sem valódiak! Baromi ügyes vagy!!!!

    VálaszTörlés
  19. Köszi Kiskukta! :)

    Ritmus, nagyon köszi! Én már utólag nem látom élethűnek, de biztosan azért, mert tudom, hogy csináltam. :D

    VálaszTörlés
  20. Kedves Pixie! ez olyan baromi élethű és olyan professzionális, hogy már nem bírok magammal! :) szuperek a munkáid, kidolgozottak mind ízben, mind kivitelben! gratulálok!!! igazi művész vagy!

    VálaszTörlés
  21. Atyám... ehhez aztán kell türelem, meg fantázia! Egyre jobb vagy. Gondolom már el is határoztad, hogy pályát módosítasz... kár lenne veszni hagyni egy ilyen tehetséget! :)

    VálaszTörlés
  22. Ez valami egészen fantasztikus! Nem találok szavakat!

    VálaszTörlés
  23. Azta! :-)))
    Hát más hirtelen az eszembe sem jut! Elnémított a tortád és tudod, az nem könnyű!:-)))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails