2011. július 28., csütörtök

Variációk csokitortára




Én is csinálok néhanapján olyan tortát, amire nem kell "a színes, fényes cukormáz", meg amúgy sem mindenki szereti a marcipánt, vagy a fondantbevonatot.

A csokitorta sokaknál nagy favorit, de én abból sok jót nem láttam életemben, mert a gyerekkorom óta cukrászdában kóstolt csokis sütemények nekem mind túlontúl tömények, émelyítőek voltak, a párizsi krémet sem szeretem, úgyhogy leginkább kihagytam. Mióta én is rákényszerülők, hogy csokitortát készítsek, kezdtem el kísérletezgetni, hogy lenne az én szájízemnek is jó, meg amennyire lehet visszaszorítva a cukorfogyasztást, némiképp egészséges is. Így sikerült egy kiválóan remek darabot készítenem néhány hónapja, amit azóta is sikerrel sütök. Nádcukorral készül és brutálisan magas kakaótartalmú csokival, isteni finom.

Most azonban csak a csokitorták dekorálására adok tippeket, mert a receptje továbbra is titok! :P



Ez a csokidíszes torta azt példázza, hogy sokat spórolhatunk az idővel, ha ugyanazzal a masszával díszítjük fel a tortát, amelyikkel bevontuk, jelen esetben csokoládé ganache-al, ami egyszerűen csak tejszín és étcsoki keveréke, fényesebbé tehetjük egy pötty vajjal és tovább ízesíthető. A bevonás után maradt krémet egyszerűen töltsük habzsákba és húzzunk a torta tetejére szabad kézzel kacskaringókat, valamint szegélyezzük a szélét. Itt nem kell különösebben megtervezni a mintát, ha valaki nem érzi elég ügyesnek magát, egyszerűen cikkcakkban be is csíkozhatja a tetejét, akkor is nagyon jól fog mutatni.

Az egyszerűen díszített csokitortát is feldobhatjuk saját magunk gyártotta, vagy készen vett marcipánfigurával. Ha krémes bevonattal készültünk, figyeljünk rá, hogy a figurának talpa is legyen, nehogy belesüllyedjen a tortába. Én ezeknél is ganache-t használtam, ami a hűtőben megdermed, így nem volt ilyen gondom. A motoros figuránál kifejezetten jól jön, ha rusztikus a felület, legalább kicsit a terepre emlékeztet. :) Itt még egy kis kekszmorzsával is hangsúlyoztam, hogy erről van szó.



Szintén egyszerű díszítési módszer a trüffelkrémmel való díszítés. Ha a torta belsejébe is ilyen krémet töltöttünk, kimondottan időspórolós módszer, mert nem kell kétszer kutyulni, viszont a világosabb árnyalat miatt kifejezetten dekoratív a kontraszt. Az imádott Valrhona csokibevonatú ostyagolyók gyakran szerepelnek nálam itt a díszítéseknél, de bármilyen apró csokidrazsét használhatunk hasonló dekorálásra.

Akkor van a legegyszerűbb dolgunk, ha minitortát készítettünk, mert elég csak valami kis szöszt tenni a bevont tortácska tetejére és máris jól néz ki. :) Már egy szem macaron is csodákat tud tenni, de tehetünk rá egész bonbont, vagy gyümölcsöt is, élvezettel fog beleharapni, aki megeszi.

A további dekorációs tippeket, egy tejszínes tortás blokkban mutatom meg legközelebb.

Az itt látható kis meggyes díszítésű tortácska receptjével hamarosan jövök, csak, hogy csigázzam a kedélyeket! :)

3 megjegyzés:

  1. Hű, de nagyon kívánatosak!!! Imádom a csokit!!!

    VálaszTörlés
  2. Ezek is csodaszépek, és jó ötleteket adtál ismét.
    Valamiért ezek kívánatosabbak mint a burkolt torták....számomra. Itt már rögtön látom mi vár belül:))

    VálaszTörlés
  3. De szépségesek!

    Úúúúgy szeretném megtudni a csokikrém receptjét!!! Vagy olyan leszek, mint a Pirosszkában az "édes kis nyuszi", aki ellopta a nagyi sütiskönyvét! Éjszaka belopódzok és megkeresem a receptet :P

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails