2012. szeptember 17., hétfő

Segítsüti 2012 - Csokihabos gesztenyetorta kandírozott gesztenyével



Immár a harmadik Segítsüti akción van szerencsém részt venni, és a lelkesedésem továbbra is töretlen. :)

Idén ősszel a daganatos vagy leukémiás gyerekekért gyűjtünk, az Őrzők Közhasznú Alapítvány közreműködésével. A Semmelweis Egyetem II. szám, Tűzoltó utca Gyermekklinikájának Intenzív Osztálya felújításra kerül, ehhez szeretnénk mi is hozzájárulni, remélhetőleg az eddigiekhez hasonlóan minél nagyobb mennyiségű eszköz megvásárlásával. A kitűzött cél egy speciális, elektromos intenzív gyermekágy, és, ha elég ügyesek voltunk, sok egyéb hasznos eszközt is megvásárolhatunk a felajánlott összegekből, így minden kedves licitálót és olvasót arra buzdítok, hogy vigyék az akció hírét ez alatt a négy nap alatt.




Továbbra is lehetőség van arra, hogy egyéb Segítsüti akcióhoz kapcsolódó ajándéktárgy megvásárlásával is segíthessen az, aki most licitálni nem szeretne, de egy kisebb összeggel szívesen elősegítené az akció sikerét.


Most néhány szót az idei sütikémről.
Aki követi valamennyire, hogy az elmúlt két évben mivel készültem, már sejthette, hogy ismét tortát fog tőlem látni. :) Szokásomhoz híven megint egy nem túl egyszerű és gyorsan elkészíthető tortát kísérleteztem ki, ami a licitálóknak jó hír, azoknak már kevésbé, akik otthon is el szeretnék készíteni. Megijedni persze nem kell, kicsit macerás, de megéri az erőfeszítést, mert annál finomabb!


Miután az őszi akciósorozatban vettem részt eddig minden évben, mindkét alkalommal őszi idénygyümölccsel készültem, először kékszőlővel, másodszor körtével. Idén a gesztenyét vettem elő, mire a torta kézbesítésére kerül a sor, remélhetőleg már friss szelídgesztenyét is tudok majd vásárolni. A próbasütésnél fagyasztott változatot használtam egész tisztított gesztenyéből, illetve normál gesztenyepürét is a torta belsejéhez.
Ennél a tortánál a belső lapok a klasszikus Hunyadi tortához hasonlóan gesztenyével, de liszt nélkül készültek, a külsejéhez gesztenyelisztet és finomlisztet is használtam.
Figyelem! A vadgesztenye csak dekoráció a képen, a tortám szelídgesztenyéből van, mielőtt még valaki azt hinné, hogy meg akarom mérgezni. ;)

Hogy csinosabb legyen a torta megjelenése, mintázott, úgynevezett joconde-tésztából készítettem egy kis gallért hozzá, ami nem olyan nehéz mutatvány, mint amilyennek látszik.
A gesztenyelapokat könnyű csokihabbal töltöttem, a torta tetejét pedig vékony étcsoki ganache-al húztam át belga csokiból. A tetején lévő kandírozott gesztenyét magam kandíroztam, ezt a lépést azért nem érdemes kihagyni, mert a kandírozásból visszamaradt szirup eszméletlen finom gesztenyés ízű, amivel szeletelés előtt meglocsolhatjuk az egész tortát, vagy csak a szeletkéket. Azért a licitnyertes valószínűleg külön kapja meg ezt a finom szirupot, hogy közvetlenül tálaláskor tudja majd felhasználni.
A torta receptjét a licit lezárultát követően teszem majd közzé.

Kérem, hogy a tortámra idén is olyan valaki pályázzon, aki Budapesten át tudja venni személyesen.
Idén már 30-an vagyunk, úgyhogy bőven van miből válogatni!  Licitre fel! :)

10 megjegyzés:

  1. húúú, megint kitettél magadért! Csodálatos!

    VálaszTörlés
  2. Annyira vártam, hogy mivel rukkolsz elő, és nem kellett csalódnom most sem!

    VálaszTörlés
  3. Hát ez elég veszélyesre sikeredett ismét. :)
    Csúcs vagy Pixie!

    VálaszTörlés
  4. Hát ez megint veszélyesre sikeredett! :)
    Csúcs vagy Pixie!

    VálaszTörlés
  5. Kandírozott gesztenye...aztamindenit, összefutott a nyál a számban rendesen! :))

    VálaszTörlés
  6. Nem csalódtam...csodás! Szokás szerint:)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen! Tényleg nagyon fincsi lett, lassan tényleg kezd összeállni, hogy hasonlítson a végeredmény a fejben elképzelthez. :) A receptes poszttal kicsit késni fogok, mert egyéb elmaradásaim vannak, de igyekszem.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails