2010. december 23., csütörtök

Az idei gasztroajándékok: tonkababos fehércsoki krémlikőr és kardamomos kávélikőr




Barátnők és családtagok, kéretik nem kukucskálni! :)

A nagy bonbonláz végtermékei, a vaníliakrémes praliné, az amarettós-marcipános, a gránátalmazselés-vodkás, egy kísérleti kávélikőrös és egy Erinacea-féle pezsgőkrémes. Sajnos csak egyféle szilikonos bonbonformám van, ezért a díszítést kellett megvariálni, de így is sikerült összekutyulnom kissé, hogy melyikbe mit raktam, úgyhogy szegény ajándékozottak némileg zsákbamacskát kapnak majd. A kis pralinék mellé készítettem többek között ezt a két likőrt.

Az idén az első dolog, aminek nekiálltam, a kávélikőr volt, mert annak egy hónapot kell érnie, mire szűrhető és felhasználható. Makkakonyhánál lestem el, aki szintén találta valahol, így az erdeti receptet már nem tudtam megnézni, és mivel ő is változtatott rajta már csak azt írom le, hogy mit variáltam rajta én.

A másik likőr egy fehércsokis krémlikőr, melynek eredeti receptjét még az Nlcaféról mentettem el ezer éve. Még szerencse, hogy felírtam honnan mentettem. :) Én a mennyiség felét készítettem csak el és vaníliapasztával, valamint egy kis reszelt tonkababbal bolondítottam meg. A tonkababbal óvatosan kell bánni, mert bár ezt a krémlikőrt hűtőben kell tartani, azért eltelhet egy kis idő, mire elfogyasztásra kerül, és ennek a fűszernek az íze nálam konkrétan jól felerősödött az alkohol által, ezért csak negyed babot javaslok belereszelni. Ha még valaki szeretné elkészíteni, a mai napon megteheti, holnap estére pedig behűtheti, nagy sikere lesz, azt garantálom.



Kardamomos kávélikőr

A receptet megnézhetitek Makkakonyhánál ITT.
Én fél adagot készítettem belőle, három szem kardamommagból. Maragogype kávét használtam, mert csak az volt itthon kávébab formájában és a kardamommaggal együtt kávédarálóban daráltam meg. Ez konkrétan arabica típusú, de bármilyen kávé jó hozzá szerintem. 95%-os alkoholt használtam vízzel higítva.
Én a teaszűrő papírban szűrtem át kétszer a likőrt, miután egy hónap elteltével összérett.

Már kávéiszogatás közben is teszteltem, konkrétan a kávéba löttyintve, plusz bonbonkákba töltve. Nagyon fini!



Tonkababos fehércsoki krémlikőr

Hozzávalók:
3 dl tejszín
fél dl tej
10 dkg fehér csokoládé
2 tojás sárgája
12 dkg porcukor
fél kávéskanál vaníliapaszta (vagy kivonat)
1/4-nyi reszelt tonkabab
1 dl 96 %-os tiszta alkohol

A tejszínt, a tejet és a fehércsokit összeforraltam és addig kevergettem, míg a csoki teljesen el nem olvadt, majd félretettem hűlni. A tojások sárgáját a porcukorral kikevertem, hozzáadtam a vaníliapasztát és a reszelt tonkababot. A még meleg de nem forró csokis keverékhez öntöttem és visszatettem melegedni. Ekkor már nem szabad forralni, csak összemelegíteni a hozzávalókat, különben a tojás kicsapódhat.
A tűzről levettem, és míg hűlt, néhányszor átkevertem. Amikor már langyos, hozzá lehet keverni az alkoholt, majd üvegekbe tölteni. A hűtőszekrényben tárolandó, ahogy hűl, krémessé sűrűsödik.



8 megjegyzés:

  1. Szupiiii! :) köszi drága!
    szépségeket készítettél, viszem is a fehércsokilikőr receptjét!
    cuppanós puszi az orcádra!

    VálaszTörlés
  2. Én nagyon örülnék egy ilyen csomagnak:) Boldog Karácsonyt kívánok!

    VálaszTörlés
  3. Pixie Drága!
    Én biztosan nagyon örülnék egy ilyen csodás ajándéknak a fa alatt.

    Békés, nyugodt karácsonyt kívánok családod körében!

    VálaszTörlés
  4. Hiába...aki profi, az profi!
    Nagyon Boldog Ünnepeket kívánok neked!

    VálaszTörlés
  5. Hajrá Ami! Majd mesélj milyen volt! :)

    Családi tűzhely, köszönöm Neked és én is boldog Karácsonyt kívánok!

    Köszi Juci! Békés, boldog karácsonyt kívánok én is! puszi!

    Kedves Sándor! Nagyon köszönöm és én is Boldog Ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  6. Jelentem, én vagyok az egyik szerencsés barátnő! Épp most teszteltem a fehércsokis likőrt! Hát ez valami ISTENI finom! :-))))Köszönjük!
    Boldog Karácsonyt Pixiem!!

    VálaszTörlés
  7. Pixie,
    Nagyon szép minden, biztosan nagyon finomak is.
    Boldog Karácsonyt Neked és szeretteidnek!
    Lívia

    VálaszTörlés
  8. Aranyom! Jajj, de örülök, hogy ízlett! :)))

    Drága Lívia! Nagyon köszönöm és kicsit megkésve, de én is nagyon boldog ünnepeket kívánok! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails