2010. december 29., szerda

Fehércsokis galuskák tonkababbal és mogyoróchipsel




A vicces nevű tonkababbal tettem itt egy újabb próbát az egyik karácsonyi vacsorához. Azért mondom, hogy vicces, mert nekem kicsit olyan, mintha a Charlie és a csokigyár-ból szalajtották volna, mondjuk Willy Wonka tonkababos csokoládéja néven, vagy ilyesmi. :)))
Valószínűleg nem mostanában találkoztam volna ezzel az érdekes kis fűszernövénnyel, ha nem kapok ajándékba egy dobozkával a drága Mentától. Áldassék a neve! :D

Íze és illata beazonosíthatatlan, de engem leginkább a pisztácia és a keserűmandula keverékére emlékeztet, bár megbeszéltük uncsitesómmal, hogy megboldogult gyermekkorunkban volt egy roppanós kakaós bevonattal ellátott drazsészerűség, aminek pont ilyen illata volt, csak már a nevére nem emlékszik egyikünk sem. Ha valakinek eszébe jut és erre jár, kérem írja már meg mi volt az! :)
Sokan sokfélét írtak már róla, itt a neten is vannak féltudományos összefoglalók vele kapcsolatban, én csak annyi extrát jegyeznék meg, hogy úgy tudom kedélyjavító és idegnyugtató hatása is van, illetve nem utolsó sorban afrodiziákumként is ismert, így mondjuk csokival kombinálva nem árt vigyázni. ;)

A mogyorós kis lapocskákat a formájuk miatt neveztem el chips-nek, valójában egy kis linzertészta rengeteg darált mogyoróval összegyúrva és ropogósra sütve.
A kis habocskás galuskáim nagyon finomra sikerültek, nem árultam el, hogy mi van benne, így aki megkóstolta, csak hümmögött, meg nyögött, hogy "jajj de finom, de mi ez?". :)))

A szilveszteri menühöz bátran ajánlom, mert könnyű, akár egy fagyikehely, így aki nem szereti egy jó kajálás után a tömény desszerteket, ennek nagyon örülni fog.




Fehércsokis habgaluskák tonkababbal és mogyoróchipsszel


Hozzávalók 2 személyre:

10 dkg fehér csokoládé

1 teáskanál étkezési zselatin

2 dl tejszín

1 tojás sárgája

1/3 db reszelt tonkabab


A chipshez:

kevés nyers linzertészta

darált mogyoró


A fehércsokit felolvasztottam és félretettem hűlni. A tejszínből félretettem körülbelül két evőkanálnyit, a többit pedig kemény habbá vertem.

A zselatint felmelegítettem a félretett kevés tejszínben, hogy feloldódjon, amikor langyosra hűlt hozzákevertem a tojás sárgáját, majd a keveréket az olvasztott csokihoz dolgoztam. Hozzáreszeltem az egyharmadnyi tonkababot és jól kikevertem. A tejszínhabot kézi habverővel óvatosan beleforgattam a keverékbe, hogy össze ne törjön. Az egész habot a hűtőbe tettem fél napra.

Rengeteg mogyorót kevés linzertésztába gyúrtam, kinyújtottam és kis háromszögeket vágtam belőlük, majd sütőben pár perc alatt ropogósra sütöttem.

A csokihabból tálalás előtt meleg vízbe mártott fagyiskanállal kis galuskákat kanyarítottam, majd a kis chipsekből kettőt-kettőt helyeztem melléjük a tányérra.


2 megjegyzés:

  1. Guszta Guszta! Itt is lájk!

    És én még mindig a tonkababnál tartok... :DDD

    VálaszTörlés
  2. Igen Ami, én is! :) Csak vigyáznom kell, nehogy mindenbe belereszeljem, mert idő előtt meg fogom unni. :D

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails