2011. augusztus 22., hétfő

Autós torták a múltból





Vívódtam egy darabig, hogy megmutassam-e ezeket a tortákat, mert viszonylag egyszerűek, vagy egyik-másik nem sikerült túl jól, de aztán arra jutottam, hogy ezekkel is tudok talán ötletet adni valakinek, így inkább közkinccsé teszem. :)


Laktózmentes torták


Mindjárt az első kettő, ugyanannak a kisfiúnak készült, az emeletes az ovis buliba, a második versenyautós pedig otthonra. Az emeletesen nem látszik, de a hátsó fertályán volt mégegy kisautó kékben is. Direkt úgy kérte az anyukája, hogy ne legyenek túl bonyolultak, mert inkább a belső a lényeg, nem biztos, hogy a díszeket is meg fogják enni. Ez azért is alakult így, mert mindkettő tortát laktózmentesre kellett készítenem, így jó darabig tanakodtam magammal, hogy milyen alapanyagokat használjak. Delfonál tejcukorérzékenység szerencsére nem merült fel, így csak a tejfehérjére kellett ügyelnem. Azért biztos, ami tuti, inkább kakaót használtam csoki helyett, nehogy becsússzon valami minimális mikrogramm tejszármazék is. A kisebbik tortánál pálmavajat használtam a bevonat alá, ami nem volt valami tökéletes ízhatásilag, így az emeletesnél már inkább növényi tejszínt tettem alá, amit amúgy normál esetben nem használnék, de itt kénytelen voltam megalkuvó lenni. A krémhez laktózmentes tejet használtam, ami ízben teljesen megfelel, csak az ára borsosabb a normálnál.


Kis versenyautós


Ez a sárga alapon kis versenyautós 7 éves kisfiúnak készült, amit rajtszámként fel is tüntettem az elején, a nevét pedig hátul, egyfajta márkajelzésként. :) A torta sárga alapszínéhez természetes riboflavin alapú szinezéket használtam. Rájöttem, hogy nagyon vigyázni kell vele, tényleg csak egy pöttyet lehet használni belőle, mert pici mellékíze lesz, ha túladagoljuk. Gergőnek sem ez az egy torta készült akkor, így talán nem haragudott meg érte, ha ez egy kicsit szolidabb díszítésű lett, mint általában.


Polski helyett Mini :)

Ez volt az első az autó formájú formatortáimat tekintve, s egyben az utolsó is, mert azóta szerencsére megúsztam, hogy ilyet kérjenek. :) Már akkor tudtam, hogy nehéz dolgom lesz, amikor Csilli barátnőm megkért a feladatra, ugyanis ő is a tejszínes krémeket szereti, az ilyen faragott tortáknál meg az kifejezetten hátrányt jelent, ugyanis csak akkor faragható, ha előtte az ember lefagyasztja az egészet. Na hát én fagyóból kiengedett tortát biztos nem adtam volna neki, így inkább nekiálltam felépíteni az alapoktól az egészet, ami azt jelenti, hogy laponként kellett méretre vágnom, így azonban fogalmam nem volt milyen arányok sülnek ki belőle a végén.

Úgy beszéltük meg, hogy ha sikerül, akkor piros kispolski lesz belőle, ha nem, akkor csak piros kisautó. :) Utólag nézegetve piros Mini Morrisnak nézném inkább, de maradjunk talán az ismeretlen márkájú matchbox megnevezésnél. :DDD


7 megjegyzés:

  1. Egytől-egyig gyönyörűek! :)))

    VálaszTörlés
  2. Szeretnék én is ilyen "egyszerű" és "nem túl jól sikerült" tortacsodákat készíteni! :)))
    Mind nagyon klassz lett Pixie!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek lettek, kár lett volna nem megmutatni!

    VálaszTörlés
  4. Pixie nagyon jó lett mindegyik:)
    Milyen tortákat takargatsz még előlünk?:)

    VálaszTörlés
  5. Nekem nagyon tetszenek ezek a tortáid is! Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek ezek a torták is, de látszik, hogy mennyire mások mint a mostaniak. Sokkal kifinomultabbak, stílusosabbak az újonnan készültek.

    VálaszTörlés
  7. Köszi szépen Petra! :)

    Köszi Ami, ez igazán rendes tőled, de én sajna csak a hibákat lesem mindig. :)

    Köszi szépen Angi! :)

    Adry, köszi! Dugdosok még egy párat, majd megint összegyűjtöm egy kupacba, vagy eldugom örökre. :)))

    Köszönöm szépen Millye, aranyos vagy! :)

    Kedves vagy Audrey, és teljesen egyetértek veled. Úgy látszik ez az a téma, ami nem nagyon hoz lázba, aztán ez meg is látszik! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails