2011. augusztus 25., csütörtök

Fognyűvő manócskák torta




Egész friss még ez a torta, mert mára készítettem, és már túl is vannak a köszöntésen, úgyhogy gyorsan publikálhatom. Ilyen se volt még! :)
Valószínűleg sejthető, hogy egy fogászati laborba készült kollegális köszöntésül. Ez itt egy rágófog akar lenni, rajta fognyűvő manócskákkal.

Eredetileg sokkal részletgazdagabbra terveztem, a manókat is, a fogat is. Úgy gondoltam, hogy mindenféle szerszámokkal fognak dolgozni rajta és jól tele lesz a fog lyukakkal, nem ilyen szép egészséges látványt nyújt majd, de sajnos ezekről a tervekről le kellett mondanom az iszonytató hőség miatt.

A napokban tetőző kánikula olyannyira megnehezítette a munkámat, hogy se a kis manócskák, se a torta burkolása nem volt egy leányálom, a marcipán is, a fondant is nyúlt, mászott mindenfelé, így nagyjából a hűtőszekrénybe bújva kellett dolgoznom. Sajnos nincs légkondink, a ventillátor meg mit sem ér ilyen állapotok között, hacsak nem tolja az ember az arcába... na de hagyjuk is, túl vagyok rajta.

A lényeg, hogy az említett körülményekhez képest annyira nem látszik a végeredményen a nagy küzdelem, így meg is nyugodtam némiképp. :)

Belsőleg feketeerdő torta volt, amit kicsit megtrükköztem, így nem az a hagyományos fajta, mert sima tejszínhab helyett egy tejszínes krémet készítettem, ami két rétegben fogta körül a meggyszemeket, egy meggylével dúsított és egy sima, a meggyből pedig nem befőttet, hanem mirelitet használtam, ez kicsit savanykásabb így eredeti állapotában és szerintem finomabb hozzá, remélem ezt az ünnepelt is így gondolta. :) Kívül a szokásos fondantborítás, a manók pedig marcipánból készültek.


15 megjegyzés:

  1. Tündéri manócskák!! Feketeerdővel mesés ;-)

    VálaszTörlés
  2. Húúú, de jól hangzik ez a fajta fekete-erdő krém:)

    A manócskák és a torta sem szenvedett nagyot a meleg miatt........maximum a készítőjét viselte meg..........mélyen együtt érzek vele, mert ma én is hasonló cipőben jártam.

    Jár a : 5*

    VálaszTörlés
  3. Szia! Nagyon aranyos lett a torta!!! ÉS mekkora ötlet! Olyan kis kedvességet sugároz, összhangban van nagyon a torta.
    És tényleg nem látszik, hogy ilyen melegben készült...

    VálaszTörlés
  4. :)) Na jó, ezt inkább nem mutatom meg a gyerekeimnek, mert a fognyűvő manócskák nálunk csúnya gonosz lények, ezek viszont nagyon aranyosak lettek! :D

    VálaszTörlés
  5. Nagyon édes lett! Ma hajnalban én is szenvedtem, átérzem helyzeted...

    VálaszTörlés
  6. Nagyon cuki! Elsőre azt gondoltam, hogy egy édességimádó kisgyereknek készült a torta. Szuper ötlet! :))))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jópofa lett a torta, a manók pedig tündériek:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó lett. Ahogy megláttam a bejegyzésed, rögtön átfutott az agyamon, hogy ilyen időben is képes vagy ilyesmire! Profi vagy!!

    VálaszTörlés
  9. Aranyos lett szerintem, lehet hogy jobb is , hogy nem kerültek rá lyukak is:)

    VálaszTörlés
  10. Szuper lett! :) Nagyon kedves lett az összhatás.
    (Amíg "jobb" idő nem lesz,én átcsaptam kenyérsütésbe... Majd az ősszel próbálkozom csak tovább : )

    VálaszTörlés
  11. Nagyon-nagyon jó lett! Tényleg nem látszik rajta, hogy hőségben készült. Én is tudom milyen az... Rám ma éjjel vár ez a feladat.
    Olyan jók lettek ezek a manók! :-)
    Beírtakoznék hozzád figurakészítő tanfolyamra! ;-)

    VálaszTörlés
  12. Szerintem pont így bájos! Nagyon cuki kis torta :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails